La fotografia de la capçalera és d'en Lluís Bosch i va ser feta en un dinar de Nadal de Trenquem el Cuc, tocant la tenora amb en Josep Pascual de l'Estartit i amb un "públic" totalment entregat.

dilluns, 1 de juliol del 2024

12-06-24

Tranhumància-24.
4t. dia.

Diada complicada, més de 18 km. Unes 12 hores. Cal sortir aviat, 2/4 de 6.
Com que als camps d’en Quel hi havia poca herba, Ahir al vespre vam portar el ramat cap al Moretó. Sortim des del Molí del Morató seguint la riera de Sant Aniol, que creuem fins a la baga d’en Pólit.
A ma dreta ens queda el pic de la Llibertat on hi neix la Muga que tira cap a Llevant i la riera de S. Aniol que va a trobar el Fluvià.
Pugem el coll de Falgueres, molt dret i mal camí, en arribar a dalt per la pujada de l’infern fem un coll molt dret que s’ha arreglat després de demanar-ho durant molts anys a l’Administració. Deixem a ma esquerra el Pic de la Bruixa i a la dreta el Comanegra seguint la pista anem a parar a l’Oratori de Sant Antoni, ( el roura) on arribem a la 1 tocada. Parem a dinar, han passat 7 h. i mitja. I per la pista i un troç de carretera ( la que porta a Beget) arribem a Rocabruna cap a les 6 de la tarda.
Curiositat:
Les disputes entre els agricultors (sedentaris) i els ramaders (transhumànts) ha fet que moltes pel·lícules de Far-west tractaven aquesta temàtica. A tot el Món hi ha milions de quilòmetres de tanques per mantenir a les vaques, ovelles i cavalls fora de carreteres , per exemple: Islàndia, Xile, Argentina o Austràlia. #transhumànciaaltagarrotxaripolles