La fotografia de la capçalera és d'en Lluís Bosch i va ser feta en un dinar de Nadal de Trenquem el Cuc, tocant la tenora amb en Josep Pascual de l'Estartit i amb un "públic" totalment entregat.

dijous, 10 de juny del 2021

Tempus discurrit... 03-06-21

Transhumància (4)
2n dia.
Llarg, uns 20 quilòmetres. Entre 11 i 12 hores, i pesat pels desnivells acumulats, sobretot al coll de Bassagoda i el de Principi.
Des d’Albanyà passem per Can Ferrers, acompanyem la Muga fins a trobar el torrent del Pincaró i, deixant el GR-11, pugem per arribar al pla de Can Coll, on esmorzem. Deixem l’ermita de Sant Joan de Mussols (890 metres) al cim de la serra de Corsavell, a mà esquerra, i per les «escaletes», pas estret, per on el ramat ha de pujar en fila índia, anem pujant pausadament cap a assolir el coll de Bassagoda, on enllacem novament amb el GR-11, que abandonem per baixar i pujar cap a la creu de Principi. Allà dinem i deixem menjar el ramat. Els joves posen fil per fer una marrada que ja s’havia fet els anys anteriors. Posen fil fals a l’esquerra. Baixem cap a la Comella, cauen quatre gotes però ens deixa tranquils i podem parar la tenda i dormir fins a dos quarts de sis, per poder aviar a les sis.
Curiositat:
Els arbres d’Iberia, no es van pas tallar per fer naus pels “castellans” (l’Armada Invencible), sinó per fer camins i prats per pasturar-hi les ovelles merines. #transhumànciaBERI #quasiqmzero #elmanescalfañé

L'armada invencible, era el nom que sarcàsticament li donaven els anglesos. La seva missió era envair Anglaterra. Va ser derrotada a la batalla de les dunes. 😂😂😂

_dani_salva  És avui Jaume?